Tuesday, November 11, 2008

Sadis..

arini gua bangun gua da pasang niat nak g kl..gua ade date ngn syarikat kat pandan indah..gua bangun pun matahari da tegak kat kepala..gua pusing kiri kanan gua tengok bebudak umah gua tengah lepak2 sambil makan megi..amboi..bukan main xde keje lagi diorang 2..ni mesti paper lambat lagi 2 yg senang lenang 2..
abis mandi gua pakai smart2 ala2 g klcc gua g maple kat bawah umah 2..gua makan nasi campur jer..ingat nak save budget letak la lauk cket2..tp yg gua hangin satu badan 2 gua kena charge rm6.70..bukan gua amik lauk banyak pun..aderla ayam seketul campur kuah kari cket..gua rilek lagi..rezeki punyer pasal gua xbanyak bunyik..gua makan sampai kenyang~~
dalam keta gua da pk2 nak tanye syarikat ni camne nak tanam serai..kire gua nak jadi petani moden la ni..usahawan muda la katekan..gua pun xtau camne gua bole nak usahakan tanaman serai ni..selama ni pun bukan gua heran sangat ngn serai ni..pernah dulu mak gua surh amik serai kat blakang umah gua bawak lalang kat mak gua..xhangin mak gua tyme 2..tp 2 tyme gua kecik2 la..
bile da sampai kat tempat 2 gua parking keta cantik2 kat parking lot 2..pukul 2.45pm..gua kire awal lagi ni..menda alah ni stat kol 3..gua lepak kejap kat bawah 2 dulu..dalam pale hotak gua ni da macam nak meletup2 da soklan nak kuar..camne nak dapat loan?camne nak ushakan tanaman secara komersial?ape gua kena wat?dan macam2 lagi la soklan yg ade dalam pale gua ni..gua da tahap excited da ni..
sampai kat tingkat 2 2 gua disambut mesra oleh kakitangan atau balachi syarikat 2..gua isi borang dengan harapan segala persoalan dan pengorbanan gua arini dengan jauhnye datang sampai ke tempat ni akan memberi sinar kat gua..gua duduk elok2 kat meja 2 smbil wat2 senyum kat brader depan gua ni..skali brader ni tanye gua "abang berminat ngn ternakan cacing?"..gua da jam da kat c2..xtau nak wat pe da..gua igt die bole tolong pasal serai ni sekali dier offer nak ternak cacing plak..terus gua rase nak balik jer..

1 comment:

kenzo said...

ternakkan cacing n lintah tgh hot di pasaran la sekarang ni...